Tot seguit et facilitem una sèrie de requisits que cal tenir en compte per al bon funcionament del canal intern d’alertes.
El ROL d’ADMINISTRADOR/A o PERSONA ADMINISTRADORA DEL SERVEI és la que pot (ha de) configurar l’eina. Inicialment, només és la persona comunicada com a responsable tècnica al formulari de sol·licitud d’alta del servei (AOC).
Recomanació de la XGOC
Que hi hagi dues persones amb aquest ROL (un membre de l’entitat i un membre del Consell Comarcal – perfil tècnic informàtic). La primera podrà fer l’alta de totes les necessàries.
Per al bon funcionament del canal intern d’alertes cal tenir en compte els següents requeriments:
-
CONFIGURACIÓ:
- GESTIÓ DE PERSONES USUÀRIES I ROLS
- CONFIGURACIÓ DEL QÜESTIONARI
- CONFIGURACIÓ DEL CONTEXT
- HABILITACIÓ DEL CANAL
- PUBLICACIÓ DE LA PÀGINA INFORMATIVA DEL SIA
Gestió de persones usuàries i rols
Abans de començar necessitaràs la teva contrasenya com a persona administradora inicial (la determines en acabar el procés d’alta de la persona comunicada al formulari de sol·licitud d’alta) i conèixer les persones que cal incorporar addicionalment, tant noves administradores com noves destinatàries (designades com a òrgan responsable del sistema). Et caldrà conèixer el correu electrònic i el nom públic (és visible a la persona alertadora).
- Les persones administradores han accedit a l’e-mail d’activació i han establert la seva contrasenya.
- Les persones administradores s’han guardat la seva clau de recuperació.
Més informació a la FAQ Quins són els primers passos un cop reps la invitació del teu entorn? - S’han creat les persones destinatàries.
Més informació a la FAQ Com es crea una persona destinatària? - S’ha enviat l’enllaç /correu electrònic d’activació a les persones destinatàries.
- Les persones destinatàries han accedit al correu electrònic d’activació i han establert la seva contrasenya.
- Les persones destinatàries s’han guardat la seva clau de recuperació.
- Les persones destinatàries estan actives perquè ja han accedit a l’entorn de gestió.
Configurar el qüestionari i el context
- L’entitat disposa del qüestionari tipus elaborat pels membres de la Xarxa de Governs Oberts de Catalunya. Tens disponibles models de qüestionari que l’AOC, en col·laboració amb la XGOC, et facilita per ser clonats a la secció Qüestionaris de l’administració del canal d’alertes.
- L’entitat disposa d’un qüestionari específic.
Més informació a la FAQ Crear un primer qüestionari
Recomanació XGOC
Si tens més d’una entitat, i aquesta té més de 50 treballadors, hauràs de fer un nou context per cada entitat
Més informació a la FAQ Crear un primer context.
Habilitar el canal
- S’ha desactivat la funció de data de caducitat del context o contextos actius.
- S’ha indicat valor 0. ATENCIÓ: no dur a terme la revisió podria implicar l’esborrat automàtic dels casos passat termini. Per defecte, el servei de l’AOC està configurat a 0 però si es crea un nou context, podria no estar configurat així.
- S’ha activat l’opció de configuració “permetre enviaments”. La persona administradora ha verificat tots els ítems dels apartats anteriors
RECORDA!
✓ El canal intern d’alertes és una canal separat dels generals de l’ajuntament.
✓ És una solució de l’AOC i és un servei al núvol, d’accés remot, accessible mitjançant unes claus de pas personalitzades amb doble autentificació.
✓ Les persones destinatàries seran les que tindran accés (únic i exclusiu) a les alertes i a la posterior gestió.
✓ Les persones administradores seran les que tindran accés (únic i exclusiu) a la configuració del servei.
Aquest núvol permetrà:
✓ Establir un canal de comunicació bidireccional segur amb la persona alertadora que podrà mantenir el seu anonimat durant tot el procés.
✓ Desxifrar i visualitzar els documents entrants.
✓ Emmagatzemar la documentació, durant el procés d’anàlisi preliminar, d’una forma temporal i segura.